i kväll är en sådan kväll.

"stackars dig och stackars mig
Det är en konstig värld vi lever i
ja ingenting är vad man tror" - winnerbäck.

vissa kvällar är jobbiga andra lever man igenom så lätt och vissa dagar är likadana. Vissa kvällar är
speciella medan andra är exakt som kvällen innan. Ikväll är en kväll som jag saknar det som en gång
fanns men som nu är bortblåst. Ikväll är en kväll fylld av winnerbäck, dansande med johanna snordii
nord, fixning inför morgondagen och skratt. Nu är dörren stängd, winnerbäcks texter läses upp ur datorns
högtalare, temperaturen kyler min kropp och jag saknar det lilla livet som sov hos mig om nätterna men
för varje dag som går blir jag duktigare att leva med min saknad.
Jag tillbringar allt fler dagar med 19 alldeles för bra flickor som tillhör s+nph08 och aldrig har jag skrattat
såsom jag gör nu. Jag skrattar även fast det hugger i brösten, även fast känslan om att jag inte förtjänar
det dyker upp och även fast jag känner mitt lilla livs närhet. Jag är friskt, klassen har gjort min lysande
igen. Sista året, jag njuter varje dag, skrattar varje skratt och lever varje sekund.

nu ska jag krypa till kojs, pyjmasen täcker min kropp, sminket är avtvättat och snart ska jag möta barnens
små blickar som ska rida sin lektion. På kvällen blir det uppsmyckning till "kändispartyt" och jag ser
allt ljusare än på länge. Livet är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0