Men lyckan är total

Idag har jag gått igenom ungefär nio timmars träning. En och en halv timme - unghäst, (gå, springa och hålla på) En och en halv timme - ridning (hoppning med stallets slöaste och tjockaste häst, aj mina ljumskar och ben) En och en halv timme - teori och dagen avslutades med en och en halv timme - Föl (promenera till bete, fixa i stallet). Kom hem fixade i stallet här, mockade i hagen, gav hästarna mat, gick in och åt lite pasta till kvällsmat och sedan ut och red i en timme med Snordi. Snacka om en dag fylld med träning.
Livet på internat är konstigt, 16 år och bor själv. Ingen mamma kommer och håller koll på lite av dina saker, ingen hjälp med skolan ingenting. Att bo med kompisar är det bästa någonsin, somna i rummet bredvid Snordi, snacka skit hela kvällarna, plugga, träna, skatta, baka. Tänk er ett övernattningsparty, så är livet på internat. Det är skratt, skitsnack, killsnack, skönhetssnack, saknad, längtan, bakning, äckeldagar, finingdagar, filmtittande, gråt, rörelse, intriger, tröstning. Men lyckan är total, helt osannolikt bra livet är. Visst kommer det tuffa tider med mycket plugg, mycket träning och allt annat man ska hinna med, men på någotvis så när en är nere så muntrar alla andra upp. Detta är min andra familj, en jävligt bra familj som jag aldrig lämnar.
Vi säger PUSS på en bra skola, bra kompisar, solbränd kropp, solblekt hår, osminkad hästatös.
(min dator är seg, bilder kommer sen och hoppas även snart på en fotografering så det blir lite nya bilder)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0