hur kärlek känns

Så jag fick aldrig sova ut i morse, stallet stod ofodrat och jag fick ta fodringen fast jag inte orkade. Jag har hunnit både stallet, en tur till ystad, middag med familjen och en mysig kväll med popcorn och 8 mile på hög volum.

Jag är 17 år och fortfarande sitter jag och funderar på hur kärlek känns. Även fast jag haft killar runt mig och även något förhållande här och där så kan jag fortfarande inte svara på hur det känns att vara kär. När jag förklarar för mina vänner så påstår dom att det jag menar bara är en liten förälskelse, så vad är skillnaden? De flesta säger mest att man märker när man är kär, betyder det då att jag aldrig har varit kär under mina 17 år på jorden? Alla definerar ordet olika och det är svårt att sätta fingret på vad det är. De flesta håller dock med varandra om att kärlek faktiskt handlar om glädje, lycka, och en bästa vän. Någon som alltid finns där, som du förhoppningsvis både vaknar och somnar bredvid och därimellan smsa under lektionerna och bara längta tills man får möta varandras ögon och läppar igen. Att sakna personen efter att hon/han precis stängde ytterdörren och att få en såndär konstig känsla i magen när man ses. Det sägs vara fjärilar i magen, men alla vet att det är en annan känsla, en konstig känsla som det inte finns tillräckligt med ord för att förklara. Att kunna ge upp så mycket för en person, att känna så kraftiga känslor, att bara vilja umgås med en person dygnet runt. Själv har jag inga ord för kärleken, inte ens ett kort, ett obetydelsefullt. det är bara tomt.
Det vackraste tror jag är orden "jag älskar dig" kommer ut från någons läppar samtidigt som ögonen på den du tycker om tittar på dig. men jag kan ha fel.
Om alla påstår att man vet när man är kär, då borde ju det betyda att jag aldrig har varit det. inte sant?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0