jobb.

klockan ringde exakt 05.08 och jag kan säga att jag var nära att slänga mobilen i väggen. men istället stängde jag av den, tog några djupa suckar, tyckte synd om mig själv och gick upp. frukost blev havreknäckemackor med ost och gurka och en stor kopp te. efter det kom amanda, cyklade 1,5 km vid klockan 6. kom till stallet, vägde upp hö till kanske 30 hästar, gav kraftfoder och betfor. tog ut hästar, mockade, halmade, vägde upp kväll och natthö. cyklade hem 1,5 km i motvind, åt lunch, mockade till min pålle, fixade kväll - morgon hö och kväll - morgon mat. klockan 14.30 cyklade jag till skolan 1,5 km. gav alla hästarna mat (kraft och betfor) sedan tog jag in alla hästarna och till slut cyklade jag 1,5 km i motvind. jag satte mig i soffan, pluggpluggplugg, åt middag, tog in min pållen, ryktade av honom, plugg, tv, duschen. sen nu klockan 22 gick jag ut till stallet och kvällsfodrade.

nu ska jag unna mig lite sömn, klockan ringer 5 imorgon också. puss på det. min huskamrat borde sänka sin musik men jag orkar inte klydda så jag får försöka sova ändå.


(skolan)
--------------
jag är besviken på mig själv, fan också. du ploppade upp i mitt huvud idag och det värsta var att jag log, ett stort äckligt leende. jag skulle släppa dig.
jag tittar men jag ser inte.
jag hör men jag lyssnar inte.
jag förstår men jag inser inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0