snö.

Gårdagen var lugn. Med hästämnen hela dagen kan jag säga att jag frös en del och att gå med hästar på is som hoppar runder (bl.a. på dina fötter och ben) är inget att rekomendera direkt. Jag överlevde det. Dock har jag fortfarande ett riktigt stort illblått blåmärke sen helgen, där ser man. haha.
Man vaknar upp och det är snö, överallt. Jag har fortfarande inte kommit på om man ska gilla eller ogilla det, jag vet inte än. Allt jag vet är att jag hatar vintern, kallt och blött och äckligt och USCH! På något sätt är det ju mysigt, bättre än regn så det är väl ganska bra ändå tror jag.. Bättre än regn. Dock gillar jag det inte som sommar och sol. HA!
Plogbilen kör utanför och isen ligger på vägen. INTE OKEJ! jag måste gå till skolan, fatta så jobbigt.
Nu kom jag, biffen och snordi på att snön är mysig när man är inne och tittar på den och slipper gå ut i den. Så nu blir det automatiskt ganska omysigt.

Dagen idag: nyduschad, fixar till mig, skolan: svenska, Pof och matte. Hem, fixa i stallet, rida om jag hinner, iväg på mentorsträff (sista för terminen, med pizza och film). Sedan bjuder matsalen på fika, upp till söderåkra och städa lite mer och sen bara mysa sista kvällen med alla flickorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0