i miss you

min rygg vill jag bara döda, jag har inte ridit på länge och idag måste jag in till tomelilla och handla mat. har typ bara några knäckemackor kvar. jag känner mig tjock och äcklig. jag vill inte till höstfesten, jag orkar inte plugga. jag vill bara hem.
även fast jag har det bra här så längtar jag fan hem. detta är nu alltså en blogg om överlevnad som sextonåring på egna ben. bor här och visst jag har det härligt, men fan vad svårt det är. säg varje dag hur mycket dina vänner betyder att ni har haft en ljuvlig dag. för nu kan jag inte längre säga det för dom är inte hos mig. säg alltid hur mycket glädje dom bringar dig, för nu kan jag inte säga det på samma sätt. skratta när du är med dom, för nu kan jag inte längre skratta varje dag. säg varje dag att det är dom som får en att orka dagen fast det kanske inte känns så, för nu inser jag att det var exakt sådär. berätta att du gick upp för deras skull och tacka dom om och om igen för den axel som torkar dina tårar och dom uppmuntrande orden. ta vara på varje kram som ni delar, varje dag som är fylld med säkerhet. ta vara på varje komentar om hur söt du är, och titta personen in i ögonen. förstå att ni är bästa vänner och förstå att ni gör allt för varandra. förstå att det är den personen som håller upp ens liv.
för varje jävla dag är en ständig kamp att gå upp. alltid försover jag mig. säg en anledning för mig att gå upp om jag inte får möta mina vänner? aldrig någonsin har jag matapptit, för säg en anledning varför jag ska äta utan er? jag orkar ine plugga, för varför ska man plugga om man ändå inte får tillbringa dagen med er? aldrig fäller jag en tår, för jag har ingen axel som tar emot den, så säg mig, varför? jag får aldrig fram mitt klingande skratt, för varför ska jag skratta om inte ni är med? jag känner mig aldrig säker och avslappnad, för det är inte era armar som håller om mig. varför ska jag känna mig säker om dom som gjorde allt säkert försvann?  jag känner aldrig för att prata riktigt, för vad är anledning att prata om jag inte pratar med er? jag vill aldrig berätta mina inersta hemligheter utan håller allt för mig, för varför ska jag berätta om det inte är ni som får reda på dom? jag känner mig aldrig fin, för varför ska jag klä mig fint om jag inte har er att klä upp mig för? med andra ord.
jag saknar er.

Kommentarer
Postat av: cajsa

jag finns alltid här för dig ska du veta! :)

jag har två lediga axlar du kan gråta på, du kan skratta tillsammans med mig.. du kan göra allt det där med mig. emmy, jag tycker om dig !

2008-10-14 @ 20:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0