my life.

jag sitter här och funderar på allt mellan himmel och jord. jag tänker på mina problem.
jag har haft en underbar kväll med mina vänner - andra har inte ens vänner.
jag har just nu struligt med killarna - andra får inte träffa en kille för landets lagar.
jag vill ha ännu mer kläder - andra har inte ens kläder för en dag.
jag begär att få ha en häst - andra kan få drömma om att få äga en leksaksbil.
jag vill ha ett par skor till - andra har inte skor överhuvudtaget.
jag säger hejdå till folk jag inte vill ha i mitt liv - andra får inte ens möjlighet att säga hej till andra.
jag har en egen säng - andra får sova på gatan.
jag har en egen telefon - andra vet inte ens vad en telefon är.
jag har en egen dator - andra får inte ens se en dator i deras liv.
jag har egentligen allt jag behöver - andra har inte en bråkdel av allt.
jag har överdrivit mycket mat i kylen - andra har inte mat för en måltid.
jag har rent vatten i kranen, mjölk, te, saft att dricka - andra har inte ens rent dricksvatten.

om man ser det på detta sättet så är inte mina problem så stora ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0