i dont know

regnet smäller mot rutan där man ligger och dricker te i sin varma säng. jag hör hur vinden slår mot fönstret och ryser till bara man tittar ut och ser regnet piska mot trädens grenar. man kryper ner under sitt härliga duntäcke och känner hur teét värmer kroppen. man orkar inte gå upp, man orkar inte gå ut, man orkar inte träna, man orkar inget av det som man sa igår. idag blir en dag som man vill sitta inne och titta på teve hela dagen, en dag som man inte orkar sminka sig och platta håret, en dag som man inte orkar klä på sig utan bara sitta i pyjamasen hela dagen. idag är en dag som man inte orkar bry sig.
men jag gör det ändå. jag drar av täcket mot min vilja och känner kylan sprida sig runt mig, jag går upp och käkar ett äpple till frukost och hoppas att jag kan klara dagen på endast det lilla äpplet. jag tar motvilligt på mig kläderna och ska snart träna. jag ska ut i regn fast jag egentligen varken orkar eller känner för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0