dont hide yourself

idag frågade en tjej mig vart alla mina ärr kom ifrån. Jag undvek frågan och tog ett steg tillbaka i vårt samtal. Det är jag, jag delar inte med mig av mig själv. Jag tillhör mig. Ingen har varken tid eller ork att ge mig den tiden som jag behöver. Den här tjejen frågade mig snart igen varför jag hade gjort som jag hade gjort. Jag fann inget svar på den frågan heller. Jag försökte hjälpa tjejen att förstå att livet inte alls alltid är vackert. Jag ville hjälpa henne på traven att inse att allt som bär något gott bär också något ondt med sig. Men orden inut i mig försvann. En liten tjej med vackra chokladbruna ögon och mörkt hår tittade upp till mig. Jag är inte rätt förebild. Tjejen blev otålig och frågade snart igen, hur jag gjorde det. Denna frågan ville jag inte besvara. Jag ville inte visa henne vilken utgång jag valde, hon ska välja en egen. En mycket bättre än den jag valde. En våg och en storm kände jag svepas fram och tillbaka i mig samtidigt som jag försökte leta reda på de rätta orden. Med tre simpla frågor var det något som hände inom mig. Tre simpla frågor väckte mig till liv.

Kommentarer
Postat av: Emmie

bra skrivet dahlle

2008-05-06 @ 12:51:10
Postat av: edahlander

tack emmie

2008-05-06 @ 22:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0