en kväll med jordens bästa.

sådär, nu är jag hemma och redo för nästa partaj efter Tyskland. Kvällen ska lyckligtvis spenderas med de bästa i mitt liv, förutom bollerupare. Jag ska ikväll unna mig att gå tillbaka i tiden och njuta av varje sekund som går. Jag ska skratta som jag aldrig någonsin gjort, jag ska ta vara på tiden så mycket det går. Nu blir det en valborg då vi är samlade och glada. Frida, frida och melissa, det är ni som kommer göra min kväll bra. Det var längesen men nästa gång får inte ta så lång tid som denna har gjort.
Hoppas ni är lika peppade och taggade som jag.
Ha en bra valborgskväll/natt, gör inget som inte jag skulle ha gjort (något ni ångrar) och ta vara på tiden.
Puss.

tack för att du finns, bästa kompis.

kvällens tjejer:

fridasvensson

melissaovergaard

- jag tycker om er flickor.

Tysklandsresan - torsdag.

Idag var sista dagen och allt var ledsamt att åka ifrån. Jag saknar det. Men väckarklockan stod på tidigt iochmed att vi inte packade igår utan fick göra det på morgonen.

efter det var det frukost, sen snabbt ut, till bussen och sedan var det Stuteri Kempke Hof - mycket trevligt. Sedan blev det lunch ute i det gröna och vackra vädret igen.

sen var det hemresa, buss-båt-buss. Klassen var depp men vi lyckades ändå få det trevligt.

tack för en ljuvlig resa, jag tycker om er.
bilder finns på facebook och datorn

Tysklandsresan - onsdag

onsdagen var bra, vaknade upp av att jag skrattade. somsagt J och F gjorde resan bra. Åt frukost och hade första dagen med dåligt väder, trist som tusan men det gick ändå. Först åkte vi till stuteri Macowie.

Sedan åt vi lunch och åkte till Schweriner Schloss och gick runt där lite. mysigt yesyes.
vi fick även gå på stan då jag, F och J mest sprang runt och fotade massa tyska killar pga av tävlingen om snyggast tysk som klassen hade. Det var längesedan jag skrattade så mycket, tack för allt. Jag har dock inte dem bilderna än, men dem kommer. Vi åt även på restaurang den kvällen. mums.

Sedan kom vi "hem". Jag, J och F umgicks med folk på hotellet, tyskar. sen gick vi in och skulle packa men det blev inget packande, det blev bara massa skratt. Tack flickor för kvällen.

Tack för en bra dag, ett minus var dock vädret. Men skratten med J och F räddade det. Ni är lagom bra, och fortfarande skrattar jag efter rulltrappan - helt sinnessjukt. Tack klassen.
fler bilder finns på facebook och datorn.

Tysklandsresan - tisdag

vaknade, frukost sen kom bussen och hämtade oss och vi skulle åka till stuteri Redefin, det var först dagen som hela klassen var samlad på alla aktiviteter.

efter det åt vi lunch ute i solen och i det gröna gräset.
Sedan åkte vi till ett konsentrationsläger och museum om andra världskriget, wöbelin.

Efter det var det "hem", middag och sedan åkte vi till wonnemar, äventyrsbad. Hela klassen var där, F badade inte men jag och J hade kul ändå. Även tyskarna från volleybollen var där och ja, mycket skratt.

Tack för en fantastisk dag, riktigt bra.
Fler bilder finns på facebook och på datorn.

Tysklandsresan - måndag

Jag vaknade upp bredvid F, hon är allt bra hon.
Frukost sedan stack vi till något museum som vi skulle vara på länge, men vi var snabba och fick då tid att shoppa. det gillas.

Sen var det "hem", åt lunch, stadsvandring och sedan mer shopping.
E, J och F älskar Wismar. ohyes.

Jag måste säga att F och J gjorde min resa bra, tack älsklingar.
Efter shopping och middag blev det volleyboll och fotbollsmatch mot Tyskarna, vi i wismar åkte till dem i skolan och ja.

Tack främst J och F för en underbar dag men även tyskarna och s+nph08.
fler bilder finns på min facebook.

Tysklandsresan - söndag

För att få med så många bilder som möjligt på bloggen delar jag upp dagarna som klassen och jag var i Tyskland. Söndagen var resedagen. Klockan stod på halv 5, jag packade det sista, bytade om och åt lite frukost sen vid halvsex gick jag J ner till skolan.

klockan sex gick bussen till Trelleborg, där tog vi färgan till Tyskland. Alla var trötta men shit så pepp klassen s+nph08.

Sen anlände vi till Tyskland, jag och mina rumskompisar F och J åkte till vandrarhemmet med de andra tre som skule bo där E, O och M. Resten av klassen åkte till en skola där de skulle bo.

Efter vi ställt iordning i rummet i Wismar gick vi på en utflykt, bara vi sex som bodde där. Djurparken stod på shemat.

Jag, J, K, E och M gick även upp i ett utkikstorn där man såg nästan hela Wismar, djurparken och allt var underbart vackert. Solen sken, och mycket skratt.

Efter detta gick vi "hem", åt middag, bytte om och sedan var det bowling med J och F, Utan er hade det inte varit detsamma. ily. Efter bowlingen var de bara mys,prat och skratt på rummet.

Tack för söndagen, överhärlig dag.
Fler bilder finns på min facebook.

s+nph08 - är ni taggade?

Imorgon åker vi och gör Tysklad osäkert, det gillas
för er andra så kommer min blogg igen på fredag med riktigt mycket bilder från Tyskland.
Jag kommer sakna många men kul ska det bli.
klockan står på 04.20 och bussen går 06.00, det menas med att vi senast måste gå 05.30,
med det vill jag säga att jag måste sova,
puss alla <3

s+nph08 - bästa klassen.

kajjan, kysse och bobbed

sådär, de tre namnen spenderas dagen med. Ja, johanna också.
En slö dag, tvättade vagnar på profilen, hade idrottsgenomgång och geografi och även tysklands info.
Kan ni fatta det? Vi åker om mindre än två dagar. Det känns som en evighet. Jag har alltid tänkt att det har varit så långt fram i tiden men nu gäller det liksom. Ikväll ska jag på jobbintervju, det menas med att jag ska ut till stallet och fixa allt där så snabbt som möjligt men även städa rummet och liten del av huset. Sen ska jag bra fixa till mig, försöka hinna äta och sen är det jobbintervju, sen hem och ikväll ska jag väl packa av de kläderna som jag har hemma. Resten av kvällen ska jag bara ta det lugnt, det har varit så mycket nu.

jag kajjan kysse & bobbed.

hejhejhallå

det har blåst på tok för mycket idag, usch. vind försvinn vi vill inte ha dig! annars har det varit en härlig dag, suttit ute och pumpat snook. melikemelike. svenskan är äntligen klar, engelskan gick vi igenom saker till nationella proven, biologi sådde vi vars en blomma som vi ska skriva en dagbok om och ja. det är det som har gjorts. imorgon ska jag och J gå till G som håller i boendena och klaga. vi vill inte ha plastmatta utan trägolv. Nu får han fixa det.
annars händer inte mycket, ska plugga geografi nu, duschen väntar och allt hade varit myket lättare om min kära bror hade loggat in på msn nu så vi kunde prata om mamms present.
Fredag är det jobbintervju och träffa F, lördag är de vaxning och packning och träffa F om jag hinner annars åka till Bollerup fixa mat och mysa med J, söndag är det Tyskland med S+NPH08 <3

jag saknar oss F.
Även om många andra har kommit in i mitt liv sen jag flyttade till min egna lya så kommer du alltid finnas längst inne i mitt hjäta. Det smärtar fortfarande varje morgon som jag tar cykeln till skolan utan att möta dig. Det tar fortfarande styrka att klara av dagen utan ditt leende, skratt och din röst. Jag saknar fortfarande varje minut som vi hade. Alla sa att det skulle gå över men det har det inte kan jag säga. Jag vill alltid ha dig vid min sida, gå ut och gå så fort jag känner för det, bara gå hem och se film. Prata om livet, killar, killar och livet. Klaga på skolan, festa och supa som svin, skratta som om vi inte fått skratta i hela vårt liv. Varje sekund saknar jag dig. Jag saknar dig i skolan då du lyser upp hela området med din utstrålning. Du är så vacker, du är min vän och jag älskar dig. Det är fortfarande du och jag, inte sant?

Dammråttan Danne

idag har jag tränat så jag vet inte vad, cyklat, jobbat i stallet, hästen, stallet, ut och gått med johanna och ja. Dock har det varit en mycket trevlig och härlig dag. Solen sken och alla glada minner var tillbaka på Bollerups gröna område.
Jag har haft svenska, historia och geografi vilket var ganska chill. Alla lyckades överleva dagen iallafall.
Nu ska jag bara skriva in intervjun med J om hennes Dammråtta Danne som vi behöver i vår tidskrift till svenskan. om jag inte får bra på den uppgiften så blir jag ledsen i ögat.
Imorgon är det morgonfodring, Biologi - växt&djurliv och Biologi-kretslopp. sen har jag en håla på tre timmar. kärlek. Då blir rummet klar, jag lovar.

bild på dammråttan danne, Bollerups stolthet.

detta är fan illa.

Jag har gått upp vid tjugo över fem nu hela lovet, igårkväll somnade jag framför en film och därför ställde jag inte klockan. 05.16 vaknade jag, pigg och vaken tittade jag på klockan. Jag vaknar alltså tjugo över fem automatiskt för att jag har gått upp den tiden så många dagar i rad. Det är illa! speciellt när man har lov.
det gillar inte.
Idag har jag inte gjort i ordning mitt rum så tyvärr kommer ingen bild på det. Men ska hinna göra det imorgon. Idag har jag nämligen städat hela huset, hela stallet, sovit, jobbat, tränat, ridit, stallet och annat.
På fredag ska jag på sommarjobbsintervju, på söndag åker klassen och jag till tyskland.

och sist men inte minst så har jag varit nyttig idag. sallad och macka till middag.
nu ska jag fodra, sen ställa min säng så jag kan sova där inatt.

mums <3

vi gjorde det.

Idag har jag äntligen fixat rummet. Nu ser det ut som ett kaos så det blir sova på soffan inatt. men jag klarar mig, tror jag. orkar inte ställa i ordning rummet nu. Imorgon är det jobb som vanligt, näst sista dagen. yees! Idag kom mamma förbi, jag tjänade ett nymålat rum, två påskägg och pengar. Hon är bra.
Nu går filmen in her shoes på tven, ska strax sova. Fick nyss sms om att jag ska fodra, så jag får väl snart ut där också.

Har inte så mycket mer att tillägga.

Innan

under tiden.

efter.

bilder kommer imorgon hur jag har planerat resten.
jag saknar er, bästa vänner.
godnatt.

imorgon är det min tur

ja, den här dagen är likadan som alla andra. började med att snoza i 20 minuter, gick motsträvigt upp. åt frulle och fodrade stallet. cyklade ner till skolan och jobbet började. jobbet slutade, jag åkte hem, tog ut hästen, pratade med bells i telefon, såg en film, satt i solen, åt lunch, mockade och fixade mat åt min pålle. Mamma kom även och lämnade lite mat som jag kunde ha ett tag framöver. sen åkte jag ner, jobbade lite till, åkte hem, tog in hästen, red, var i stallet, mös med pållen, gick in, såg film, släppte in hästen, tittade på tv och pratade med folk, städade rummet och nu ska jag sova.

imorgon är det min tur att måla rummet, allt är tomt nu. Hyllor och bord utan någonting på. dock har jag min nattlampa kvar men det är allt. läskigt ja, jag vet. jag skrek nyss, dock var det bara min spegelbild i fönstret, men attan vad läskigt det var. Nu ska jag försöka sova.
Bilder på nya rummet kommer imorgon.
Godnatt.

ge min bikinikroppen -06.

fest - nej, jag jobbar.

jag måste säga att det känns lite i hjärtat då man vet att alla festar och man själv sitter hemma, framför datorn och tittar på talang 2009. Ni andra som gör detta ta inte illa upp, men jag har verkligen inget liv. Eller jo, men det består av träning, hästen och jobbet. Nu är det nog förfest, fixar till sig för att sedan hitta snyggingarna för kvällen. Jag vill också, ge mig en?
imorgon är det middag med släkten och jag ska inte dit, jag ska jobba som alla vet.
jag har kommit på att jag ska äta upp påskgodiset snabbt som attan och sedan börjar träning för bikinisesongen -09. Är alla inte alls peppade precis som jag? Jag känner att sommar är härligt men bikinikroppen är inte riktigt här än, och tiden bara springer iväg.

min häst är vacker <3

två vänner, sol och snygga killar.

jag vaknade i morse och tänkte att jag ville träffa E och I i malmö. Jag ringde och väckte dom och tolv möttes vi. Vi gick i stan, mös i solen, skrattade och kollade killar. En helt underbar dag har det varit med övermycket skratt. Synd att jag inte kan komma på festen imorgon men nästa fest lovar jag att dyka upp på.
Idag köpte jag ett par jeans. jag kan inte bestämma mig om dom är fina eller fula. men om jag tränar lite, får bort lite mage och lite lår och får lite solbränna så tror jag att dom kan bli riktigt fina. vad tycks?
jag saknar er, vi ses snart igen.

godnatt.

some clothes.

Nu ska jag bara ut i stallet och fixa min pålle, jobbet är klar för idag och livet är bra härligt. J är här och målar om sitt rum, jag väntar spänt på att se hur den vita färgen blir för att sedan bestämma om jag vill ha det sådär. Idag ska jag hem och träffa F och imorgon blir det nog malmö med E och I eller shoppa annat, till pållen tex. Trött som jag är borde jag nog ut i stallet nu och fixa det sista. Frågan är om man ska rida idag..hm.

bilder på de nya kläderna.
tröja
linne
skor
hårband

(oseriös bild)

nyheter.

sådär. nu kommer de efterlängtade bilderna på vad som köptes då jag och mamms åkte till entré i lördags. Skor, väska, linne, tröja, diadem. Lite fler bilder kommer imorgon, jag lovar.
Annars har veckan varit som vanligt, ord men inga visor. börjar jobba halv sju, går upp vid fem för att hinna äta frukost, fodra och byta om till ridkläder. Sedan cyklar jag ner till skolan, fodrar 30 hästar, går runt och lalar till klockan är halv åtta. Då börjar jag på allvar. Släppa ut hästar, fler hästar, mocka, strö, ge mat. klar runt tio. Då cyklar jag hem, går in och äter en macka eller två eller sover en stund. Sedan går jag ut till mitt eget stall, mockar, strör, blandar mat, ibland hinner jag rida eller ta en joggingrunda också. Efter det ska vi ses och fodra klockan halv tre, tre börjar vi sedan ta in hästar m.m vid fyra cyklar jag hem. Går in, tar det lugnt en halvtimme, går ut till stallet, rider om jag inte hunnit det, mockar om jag inte gjort det och ibland (dock väldigt sällan) tar jag även en joggingrunda.
Hallå beach -09 (y)
Med tanke på sommar så har jag fått svar från mitt ena sökande sommarjobb, Tosselilla som jag ska på intervju med. Mycket glad och överraskad blev jag. dock passade varken dagen eller tiden mig men väntar spänt på ett svar med en ny tid och en ny dag. Förhoppningsvis får både jag och J jobbet och vi kommer ha det så trevligt hela sommaren.

bilder när jag har kläderna på mig kommer imorgon när jag är lite fräshare och inte efter jobbet.
lite tjuvkik innan imorgon, de andra kläderna och sakerna som jag köpte kommer också upp imorgon. ha tålamod :)

Fredagsfesten.

Javisst festade jag i fredags och självklar blev det en lycklig kväll. Vi var hos E och firade henne, sedan gick jag hem till I och sov där. Mycket snack, skratt, dricka, dans. Jag saknar er helt mycket. Tycker dock att det är synd att alla är ovänner med varandra, E och A, men så länge jag inte blir inblandad är jag glad. Det var lagom mycket folk, alla var i feststämning och alla dansade hejvilt. Några kortspel, några andra spel, några sånger och ja. Men andra ord vill jag tacka alla men främst E och I för en helt underbar tid. Jag kommer snart igen sötnosar.

tack folket.

jag vill också tacka I och F för en härlig kväll igår.

läppar mot läppar, två hjärtan i brand.

påsklov, härligt eller?
jag hoppas att alla tar vara på solens härliga strålar och är ute så mycket som möjligt. Lite stressad är jag allt just nu. Ska fixa till mig, dammsuga och sedan rullar förhoppningsvis en motercykel in på parkeringen som kör mig hem till mamma. Där ska jag bara snabbt in och hämta lite saker, sen bär det av med tåg till malmö. Där tar jag buss 132 som leder mig till bara där jag ska till E och fira henne. gammla vänner och jag hoppas på mycket skratt och gammla minnen. Det kan inte bli bättre i sommarvädret!
Imorgon kommer mamma och hämtar mig då jag sover hos I och sedan ska vi gå en runda i staden. Titta kläder, inredning, saker till Tyskland, fika, prata, skratta och annat mysigt. Jag kommer med bilder och små härliga citat efter helgen.
Ha ett bra lov.

J citat:
(vi skulle mäta och sedan rita en karta över en del av skolan och boendena och vi fick hotellet och ragårdakorset. På kartan fanns mycket träd och buskar. J hade precis förklarat för F att häckar så skånska betyder rumpor.)
F, jag tror att T menade att vi skulle mäta alla vägar och inte alla häckar på hotellet.
(både jag och F brast i skratt.)

go'a och glada, helt underbara.

dagen har varit härlig. geografi imorse, sedan idrottsprov. Efter det stack jag och F hem till mitt boende, bytade om och solade en stund, sedan stack vi tillbaka till skolan åt och sedan hade vi ridning i parken och avelslära. Alltså en mycket trevlig dag. dock var J sjuk vilket inte var så roligt men jag hoppas att hon bättrar sig. dagen har varit full av leende, musik, bönder, solstolar, skratt, snack, värme och vårkänslor.
jag älskar det!

geografin J&F

cykling med J och solning med F

bilder från helgens festligheter kommer när helgen är över.
puss.

cykeltur, skratt.

idag slutade vi redan ett och hela dagen har varit full av skratt. Jag och J bestämde oss för att cykla in till Hammenhög, handla och fika så det gjorde vi. Våra cyklar gick trögt och anfått upp för backarna men visst klarade vi det kalas. Skratt, snack, galna bilister och roliga historier. Vi år lunch, gick och handlade. Själv köpte jag ingenting till mig själv, köpte två choklad till M och halstabletter till S och J köpte två choklad till sig själv. Vi gick sen tillbaka till fiket, fikade vars en kaka och sen cyklade vi hem. Stannade hos F, snackade och pratade igenom vårt svenskarbete. Där kom mitt första sommarminne detta året då jag och J cyklade i bara linne hem från hammenhög till Bollerup.
Ikväll blir det först kör, sedan kvällsfodring i skolans alla stall. Efter det ska jag och J plugga idrott som vi har prov i imorgon. Efter det ska jag och J åka till F och hämta vår karta över en del av Bollerup som vi ska göra klart ikväll med hjälp av ficklampa. Det kommer bilder jag lovar. imorgon fylls bloggen med veckans härliga bilder.