nyår.

nian försvann och ersätts snabbt av en tia. Nyårslöften listas upp hos alla om ett sundare liv, bli lite smalare, äta lite nyttigare och träna lite mer, det är våra nyårslöften enligt undersökningarna. Ett nytt år, nya äventyr och nya utmaningar men egentligen är det exakt likadant som förra året. Året är bara en uppfinning av människan såsom tiden, dygnet, sekunder och minuter. Allt är bara påhittat. Att man sedan intalar sig själv att man ska gå ner de där extra kilona så man mår bra av att se sig i speglen är tyvärr i slutändan bara en stor lögn som vi ljuger oss till att tro på för att hoppas på ett bättre år, men detta året kommer sluta exakt som förra och de nya nyårslöftena 2011 kommer vara de samma som 2010.
Jag har skrivit ner alla nyårslöften som jag intalar mig att jag ska klara av men som jag innerst inne vet att jag inte håller mer än max någon vecka. När motovationen har släppt så kommer det nya året se exakt ut som det gamla, dock lite bättre. Det är iallafall det vi säger. 2009 var en underbart år, men 2010 är vårt år, det kommer bli oslagbart. På nyår 2009 sa vi exakt likadant och så kommer vi alltid säga.

Men ett nytt år innebär ändå nya mål, nya förhoppningar och nya önskningar. Se till att året blir bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0