allting är samma, likadant.

Godkväll gott folk. Dagen har bjudit på allt från teori till spring och hopp. En bra dag med andra ord, dock kunde lite vind försvinna så det inte blev fullt så jobbigt att cykla, men annars har dagen varit klockren. Josefine och jag kommer allt närmre och likaså jag och johanna. Morgondagen känns lugn och likaså fredagen. Helgen bjuder på malmö, shopping, bellski&ellski, frida, kläder och lite festligheter. Det vill säga att helgen som kommer infinner jag mig inte på skolan utan åker ut en tur på äventyr.



Allting är samma, likadant, år efter år, månad efter månad, dag efter dag. Vardagen blir till helg som blir till en ny vardag. Rutinerna blir ett mönster, ett gammalt mönster.

Mönstret blir som ett tåg på räls. Livets tåg som är orubbligt, och går i samma takt genom hela livet. Det går inte att varken öka eller sänka farten. Det går inte att bromsa eller stanna heller.

Någon styr detta tåg, någon som vi inte har en aning om. Någon står någonstans med ditt livs fjärkontroll som kontrollerar hur tåget går, vilka svängar tåget gör och att det alltid går i samma gamla hastighet som alltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0