skor.

Skor är verkligen det bästa i mitt liv, kanske inte det absolut bästa, men helt klart en av de bästa sakerna. Jag ver att många inte förstår hur jag varken tänker eller kan känna detta, men jag ska förklara och ni kommer nog förstå.
Skor för mig är som mat för en som tröstäter, det är som tårar för en som gråter floder, det är som shopping för den som shopping-missbrukar, det är som terapi för den som vill prata och det är som en självbiografi för den som vill skriva. Skor får mig helt enkelt att må lite sådär extra bra. Samtidigt får jag ångest när jag tänker på hur många tusen kronor som jag har lagt på skor men ändå kan jag inte sluta inhandla nya. Fast jag har närmre 50 par skor kan jag inte tänka mig att inte handla nya skor när jag ska in till malmö på lördag. Ett par lårhögastövlar som jag aldrig kommer använda och ett par låga skor som jag kommer använda sällan. Men jag måste ha dom ändå. Jag kan inte gå förbi. Kläder är en sak som får en att må kasst. Dom jeansen man köpte för ett år sedan passar inte längre, skoja inte vad stor man känner sig helt plötsligt, men skor är det inte så. Skor passar, även fast du går upp 5 kilo, eller bantar ner dig 5 kilo, så dom passar fortfarande. Man mår inte dåligt av skor, man gör det bara inte!

Haha, jag är sjuk. jag älskar skor. och min häst. och mina vänner. mitt liv är fulländat och ja, det som finns kvar är mer skor, fler skratt och mindre ångestfyllda söndagar. Det ser jag framemot.


JAG HJÄRTA SKOR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0