så nu ska jag klara mig själv. helt själv.

Klockan är 17.53, shoppingkassarna på internetsidorna är överfulla och mitt hjärta säger köp det medan min hjärna skriker att jag borde låta bli. Mitt hjärta säger att jag förtjänar det, mitt konto säger att det är okej men min hjärna vägrar att ens tänka på saken. Plötsligt får jag ett samtal som gör att jag borde vänta med ett shoppa. Jag borde vänta tills jag mår riktigt uselt och spara alla plagg och köpa dom en i taget. En för varje dag, kanske två de dagar som jag mår som värst. Tre plagg får jag bara handla om jag saknar dig så mycket att kroppen vrider sig av saknaden och drömmarna inte längre är bra. Mer än tre plagg får jag inte köpa, då kommer det aldrig till att gå.

Nästa steg är att klara mig själv. helt själv. Jag vet inte om jag kan hjälpa dig att bära sakerna till bilen även fast att jag vill. Jag vet inte om jag kommer klara att vinka av dig. Jag vet inte om jag kommer klara att inte skrika "Turning Torso" och andra svenska klassiker med någon när det känns som värst och jag vet inte hur jag ska kunna somna utan ditt och mitt big brother tittande. Jag vet inte hur jag kommer klara av saknaden av min andra hälft. Det är inte vilken hälft som helst. Det är den bästa hälften i hela världen som är en galet stor del av mitt liv. Jag kommer sakna det. allt. henne. dig. varje självklart som du gjorde rolig. det kommer jag sakna mest. att skratta när man diskar. eller sjunga när man är på dåligt morgonhumör. eller höra hennes steg i trappan som är så självklara att de är hennes att man inte kan sluta le. när man tar upp mobilen och hon springer till mig, ställer sig och tittar över axeln och säger "jag tittar, bara så du vet". Eller hur man skrattar så mycket att man ligger och viker på golvet när man storstädar. Eller när vi klagar så mycket att vi brister ut i skratt. små. löjliga. onödiga. saker. de kommer jag sakna mest.
Men jag har laddat shoppingkassarna. jag biter mig själv i läppen. jag lyssnar igenom winnerbäck och säger högt "jag klarar det. jag klarar det.....".



bästaste bästa kompisen någonsin, som är den finaste i världen. bara så alla vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0