lyssna på mamma.

om och om igen går jag emot mammas ord och tror att jag klarar allt bättre själv. På nyår sa hon om och om igen att jag skulle sätta på mig mer kläder och låna hennes jacka men jag tänkte vara fin och gå emot mammas ord. Så kallt kunde det ju ändå inte vara - tänkte jag. Men attans vilken kall natt det var och det resulterade i att jag har varit sängliggande nu i två dagar, med feber, en rinnande näsa, huvudvärk och ont i hela kroppen samt trött. Och nu sitter här och tänker som så många gånger innan; kanske ska man lyssna på mammas råd ändå.
väskorna är packade och snart åker jag hem till livet. Nu är jobbet slut och jag får jullov, äntligen. Dagarna ska fyllas med filmkvällar, utekvällar, fester, shoppingrundor, fikastuder, myspys, enormt mycket skratt och lycka. Jag ska helt enkelt träffa vännerna, familjen och bara ta vara på tiden.
Tack till Amanda som tar hand om min söta pålle undertiden jag åker hem. Hehe.

En vanlig jobbdag i stallet ser ut följande:
06.00 ~ gå upp, ta på sig, ge min häst mat, cykla till stallet.
06.30-07.00 ~ ge hästarna mat
07.30- ca. 12.00 ~ släppa ut hästar, mocka, ge mat.
ca. 12.00-14.00 ~ cykla hem, ta ut min häst, fixa med kattungarna, ta det lugnt, äta lunch, cykla till stallet.
14.00-16.30 ~ ge hästarna mat, ta in alla hästarna.
16.30-17.15 ~ mocka till min häst, ta in han, fixa allt annat
17.30-?  ~ fixa med kattungarna, mysa framför tven, äta middag.
(20.30-22.00 - nattfodra-ge hästarna mat)


- vad sägs om lite sommar, en utlandssemester och ren total lycka? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0