varje litenlitenliten ljusstråle

Imorgon är det fredag, visst har veckan gått snabbt. Riktigt snabbt. Jag hänger inte riktigt med längre. Livet får ta och lugna ner sig lite.
Imorgon blire skola, ridning, hem.
Lördag blire FYLLA ÅR, ridning, kalas, frida.
Söndag blire fotografering med frida, ridning, skolan.
En ganska bra helg om jag får säga det själv.
Idag var himmlen så vacker. Jag och snordi gick ut för att ta in hästarna vid nio, det var kolsvart, hästen stod bredvid en och man hörde hur han andades lugnt och putade lite otåligt på mig. Man hörde snordis härliga skratt och lättade suck över att titta upp mot himmlen. Varje stjärna i solsystemet såg man, varje litenlitenliten ljusstråle såg vi. Vi stod där ett bra tag, bara tittade på stjärnorna, hörde hästarna andas och hörde varandra skratta. Det var ett fint ögönblick.
Ett annat fint ögonblick var när jag och snordi skulle diskutera en sak, jag gick snällt in till henne så hon slapp gå in till mig. Där satt hon vid datorna och kände inte alls för att han någon diskussion med mig överhuvudtaget trotts att det var hon som kallade in mig. efter tio minuter tog mitt tålamod slut, jag varnade henne och såg hennes fina fina morgonsko med betty boop på. Jag skulle kasta den på henne men helt plötsligt ändrade skon riktigt och åkte rätt ut genom fönstret. som jag skrattade. Men ja, min humor är som den är. Men det var kul.
Nu ska jag sova, ska gå upp om sex timmar, döda mig?

Jag behöver shoppa, jag har sånt otroligt shoppingbehov just nu att jag knappt kan koncentrera mig. Allt jag tänker på är kläder, skor, smycken, parfymer, mer skor, mer kläder. ja.
Men nu ska jag försöka drömma om något annat.
Godnattpuss.


smala ben?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0