~ säg inget.

Jag är trött, jag är blöt och jag är kall. Detta är inte min dag, allt går emot mig och så håller jag på att bli sjuk. jag orkar inte mer skola, jag trodde jag skulle svimma och kräka idag, så får se om jag går imorgon.



~ säg inget. förengångsskull vill jag inte höra din åsikt, dina suckar eller dina ord. Jag vill inte heller se din blick. Det kvittar hur du tänker eller vad du säger för min uppfattning om mig själv förändras inte för tillfälligt. Om jag känner mig tjock en dag, låt mig hoppa över middagen och tvinga mig inte i mat. Om jag sedan vill äta en helt godispåse nästa dag så låt mig göra det. Det får mig att må bättre. Bara för att jag hoppar över en middag, en kvällsmat eller en frukost lite då och då för att jag känner att min kropp inte behöver mer mat så snälla låt mig. Det är min kropp och det är mitt beslut. Jag kommer inte sluta äta för någongång blir jag så hungrig att jag inte kan stå emot, och låt mig äta onyttigt för någongång kommer jag må så illa så jag aldrig vill äta det igen. Om en kopp te är min middag, så låt det vara det. Sucka inte, himmla inte med ögonen, slå mig inte för det kommer inte ändra mig. Då kommer jag bara må dåligt istället. Om jag vaknar en dag och inte vill gå upp, tillåt mig då att ligga kvar medan en annan dag kanske jag hoppar upp ur sängen glad som en lärka. Kom inte med en kommentar om att du är tjockare än mig, eller att jag är fin som jag är eller något annat löjligt för jag lyssnar ändå inte. Jag stänger av öronen och hur mycket ni än säger så kommer inte min kroppsbild förändras. Bara sluta, ni gör mig en tjänst. Jag vill inte mer. Jag vill ha kontrollen över min kropp, mitt utseende, min mat, min skolgång och allt annat. Jag klarar det, jag lovar. ~

-ibland saknar jag dig mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0