Profildag.

Paniken steg i kroppen då jag insåg att jag försovit mig sisådär tio minuter och datorn sattes snabbt på för att se vilka lektioner jag har. Där visar det sig att jag börjar åtta istället för halvåtta, och har därför stressat i tjugo minuter rent i onödan. Känns inte så saftigt.
Idag har jag hel profildag, och dagen börjar med hov i tre timmar. Ja, det är den lektionen som vi använder döda hästben som sakta tinar upp och bli tillslut - inte så frusna hästben. Doften är inte så mysig kan jag medge.

Jag kan fortfarande inte hästkunskapen, så den här tiden ska jag plugga. Tänk om min hjärna fungerade som deras, som bara behövde läsa allt en gång och sedan minns man det. Så mycket tid och ork jag hade haft över och så lite panik mitt liv skulle vara. Det hade varit ganska skönt, att veta att man helt klart, till hundra procent kommer fixa provet istället för att sitta och tänk - om jag har tur så fixar jag provet.
Nu ska jag ner och knapra på mina knäckemackor, dricka mitt te och motvilligt svälja mina tabletter, vitamin-tabletter. Samtidigt ska faktan till provet ligga bredvid mig i hopp om att jag läser några rader under frukosten.
Önska mig lycka till, uppdatering kommer inte fören ikväll.


PUSS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0