Leva i kloster?

Intressant dag. Pilla med döda hästben i en grupp som är helt underbar, prov i hästkunskap som kändes som kinesiska, det var alltså inte mycket jag förstod och nu på kvällen var det studiebesök på ett katolskt nunnekloster.     
-  Ashäftigt faktiskt. Hade varit fräckt att leva som en nunna i ungefär sisådär en månad. De verkar så nöjda på något sätt. Vi söker alltid mer, jag sörjer om mina skor är slutsålda i affären och det enda jag vill är att shoppa och göra livet mer fylligt med materiella saker. De har inte ens dessa självklara saker som jag inte skulle kunna se mig själv leva utan, mobil, kamera, dator, tv, smink, kläder. Men samtidigt som dom inte har alla dessa saker så är dom så lyckliga, så stolta över de få saker som dom faktiskt har. Hade nog allt varit en tankeställare att klara av ett liv i kloster i en månad.
Nu blir det ut i stallet, läsa igenom sidorna till provet på fredag och sova tidigt. Imorgon ska jag rida en runda redan vid sju på morgonen och skolan börjar tio. Eminem räddar kvällen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0