håll mig hårt.. eller släpp mig helt

Jag kan inte sova, jag vill inte sova och jag vill inte vakna upp imorgon. jag vill bara sova fram till nästa sommar. få lite sol tillbaka, lite extra glädje.
den tiden kommer aldrig tillbaka, tyvärr.

Du leker med min som om du var fyra år gammal och jag var din leksakbil. Du leker med mig, är glad för mig och tycker om mig i början men allt eftersom tiden går så står jag länge och längre på hyllan och dammlagret blir större och större. Någongång ibland leker man med gamla leksaker, inte sant?
Jag kan inte skylla på dig heller, för jag kunde lika bra vänt på klacken och börjat gå ifrån dig, men det gör jag inte. Utan jag väntar på att du ska komma tillbaka, bara för någon minut, bara ett sms, bara en rington, bara någonting. Varje gång du sedan går känner jag samma konstiga känsla, men det är varken hat, sorg eller olycka. När jag väl har dig, vill jag bara få bort dig från mitt liv och när du väl är borta vill jag att du ska vara en del att mitt liv. Jag trodde aldrig jag skulle säga detta, men
håll mig hårt eller släpp mig helt. i detta fallet vill jag att du håller mig hårdare än någonsin.
________________________________



Jag är stark, jag fäller inte längre tårar, dom sitter i halsen men jag är stark, jag blinkar tillbaka och tittar in i lampan, aldrig igen att jag gråter, aldrig. det kvittar hur kraftfulla era ord är. För när jag väl tillåter mig att gråta, så kommer jag gråta ett bra tag och jag orkar inte tårar just nu. Jag är uppenbarligen inte din längre, men kasta mig inte på marken för det.

båda har förändrats, kanske inte till det bättre men vi löser allt tillsammans. Det menas med att vi kommer lösa detta också, och att du är en av de bästa vännerna jag har även fast jag inte alltid visar det och säger det. Du är typ den bästa i mitt liv (på delad plats med en del andra) och mista dig är det sista jag vill göra just nu. Du är bra, du är en stor del av mitt liv och jag är inte redo att låta dig gå än, bästa vän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0