hallå världen.

Det finns en tjej som jag inte skulle klara mig utan. Jag vet inte vad jag hade gjort om hon försvann. Dagarna här på Bollerup hade inte varit dagar de hade varit veckor och om inte hon var här hade de förvandlats till år. Jag vet att om två år måste vi gå skilda vägar, men jag vet också att hon är en person som jag efter de här två åren kommer att hålla kontakten som bäst med. Det finns inget liv här utan Emmy. Det är hon som peppar mig till att gå i skolan om morgonarna och det är hon som håller mig vaken om nätterna. Jag vet att vi är olika som dag och natt men det är kanske därför vi hör så bra ihop. Hon misstolkar allt jag säger och hon berättar för mig att jag inte ska tvivla. När jag får ett löv i munnen skrattar hon så att hon inte kan cykla. När hon skrattar så skrattar jag. Hoppar hon så hoppar jag.


Det finns ingen som gör mig så glad som du. // Johanna "Snordi" Nord


emmy tycker om snordi. / e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0