Visst är livet bra,

Ännu en dag har gått och närmare avfärd hemåt kommer vi elever för varje minut som går. Nu är det bara tre dagar kvar sen står alla mina saker inknölade i rummet i Ystad. För varje dag blir detta rummet mycket kalare och mer naket, allt är snart över. Elva veckors sommarlov fyllt av jobb och sen kommer jag tillbaka och sätter upp samma tavlor på samma plats, samm böcker i bokhyllan och allt annat ska vara sig likt. Då blir vi plötsligt tvåor, vi är inte längre minst. Vi ska vara snälla tvåor, som sätter ettorna på plats direkt. hihi.
J kommer imorgon, F har fortfarande inte lämnat min sida när nattens mörker drar sig över byn som ett täcke. Bilder ska läggas in från ettan och allt som hänt. Bilder som vi skrattar åt och minns så väl som det vi gjorde för en timme sedan.
Visst är livet bra, leva i nuet, varken skänka så mycket tid att tänka på det som varit eller det som kommer att vara. Bara skänka tankar på det som är.



en del av året på Bollerups natubruksgymnasie. Se fler bilder på min facebook.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0