Innerst inne så vet jag

Egentligen så vet jag. Innerst inne så vet jag att jag inte ska falla mer, att jag inte ska tänka på dig och att jag inte ska tillåta dig komma så nära som du är. Egentligen så vet jag att min saga inte kommer sluta med mig och dig, tillsammans. Jag vet det. Jag bara överröstar min sanning och säger de falska uttrycken, påhitten högt och hoppas på att jag någongång tror på dem själv. För stunden tror jag på det, jag lurar mig själv med påhitt om att det visst kan bli vi, om att jag kan falla mer för att du är inte som alla andra. Men du är exakt som alla andra, likadan som dem. Så fort du försvinner, när jag tittar lite djupare på allt. Då ser jag allt så tydligt. Allt är en lögn, en lögn som jag själv byggt upp.
Det är inte ditt fel, jag har bara mig själv att skylla.

en låt, värd att lyssna på.
Helt underbar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0