morgon&kväll

Morgonen.
jag har nyss sett dagens avsnitt av julkalendern efter att ha gått upp klockan sex, cyklat till skolan, fodrat (gett hästarna mat) och cyklat tillbaka. Ska snart sova en stund, börjar inte fören tio. CHILL.
kvällen igår ägnader jag åt bonde söker fru, fodringar och annat, som tex pof-uppgiften. Budget första året för en bil vilket var ganska kul att se. haha.

_________

Kvällen.
jag har ridit, fixat i  stallet och nu äter jag popcorn och njuter av julstämningen i huset. musiken strömmar ur högtalarna och märkliga disskutioner på msn. Flickorna i huset bakar flitigt i köket men jag känner inte att jag bör vara med med tanke på min trötthet.

~ jag längtar tills jag blir arton. När jag får leva mitt liv precis som jag vill ha det och ingen kan bestämma något över mig än just mig själv. Jag får själv beställa resor, ta ansvar över mitt liv. Jag bara vill ta studenten nu och börja leva livet, göra annat än att fylla årets dagar med skola eller skolarbete. Kunna jobba, plugga vidare, åka utomlands. Bara kunna gör vad tusan jag vill är den största friheten någonsin.
Samtidigt så vill jag fortfarande vara barn och låta min mamma ta hand om alla svåra val och beslut. Slippa tänka så mycket på framtiden och vad som är rätt och fel, utan det sköter mammsi så bra. Jag vill fortsätta gå i skolan och ha tryggheten om att varje dag fylls med vänner, skratt och trams. Jag vill stanna här i den trygga världen samtidigt som jag vill hoppa ut från klippan och se var och hur jag landar. Vuxen blir jag, varken jag vill eller ej. ~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0