vakna

tänk att man går och lägger sig med en negativ inställning och en hatad kropp. håret är kort, fel färg och trassligt. benen är korta och knubbiga, magen är stor och rund, höfterna är förstora, brösten likaså, armarna för hängiga, fötterna för äckliga, ansiktet för hemskt, läpparna för konstiga, ögonen förstora. tänk om man då under en natt kan förvarandlas från odjuret till skönheten. tänk dig vakna upp med en positiv och älskad kropp, håret är långt, rakt, precis rätt färg. benen är långa och smala, magen är platt som en pannkaka, höfterna och brösten passar perfekt in på kroppen. armarna känns bra, fötterna likaså, ansiktet är vackert, läpparna som alla ville kyssa och ögonen i perfekt storlek. visst hade det varit härligt att bli omgjord till världens vackraste. låta sig själv någongång vara nöjd, någon gång titta i spegeln och le och verkligen mena det. se det i alla andras blickar och att dom säger: shit vad du är fin och faktiskt mena varje ord. för en dag få killen att titta lite sådär extra och känna att det är jag som han har gått miste om och att det är honom det är synd om. visst önskar jag att någon natt gå john blund kommer så flyger en liten fe som tingeling och trollar med sitt trollspö så jag bli den vackraste någonsin. även fast jag vet att varken john blund eller tingeling någonsin kommer dyka upp i mitt rum så är det väl fritt fram att önska och att hoppas?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0