memory

här om dagen sparade jag ett samtal med frida kryskowski. vi pratade om allt som betydde något, som fick en att skratta, gå upp på morgonen. den tiden som aldrig kommer tillbaka. och detta är bara några som fattar. med till er:

  • då vi alltid sa; feerrs fifaaan, citrusfisk fifaan.
  • när vi sprang runt och sa: CHORET, pilla mig i armhålan.
  • varje gång ni hånade min blondhet
  • varje gång vi fick kassleravtryck efter kasslerbänken
  • och våra snöbollskrig, eller ja, när svensson kastade.. hm..
  • vår utklädader
  • våra turneringar som vi alltid kom sist på
  • paddlingen
  • alla klagomål och hat mot liz, catarina och våra bad på idrotten
  • alla gånger vi satt vid skåpen
  • alla gånger ola kastade upp bla kryskowskis bok ovanpå skåpen så hon inte kunde ta dom
  • alla parfymer vi har testat
  • alla gånger vi skrek; ALLA ÄLSKAR OLA!
  • alla gånger ola slängde iväg nycklarna till våra skåp.
  • alla gånger vi inte fick upp stolarna i matsalen.
  • alla gånger som vi tappade glasen
  • alla bullar vi köpt i cafeterian
  • alla idrottslektioner, speciellt den med kardborrvästar och bollen som fastnade.
  • alla gånger folk jagat ossmed bandyklubbor.
  • alla gånger vi blivit nerrubbade när vi spelat fotboll
  • alla gånger ullis hälsade på oss och trodde hon var cool när hon sa tjejer.
  • alla mobbade samtal mot bla buskis
  • alla gånger vi skrattat
  • alla gånger vi skrattat åt ALL-RAJT killen och militärröv
  • alla gånger vi turats om att hämta vatten för ingen ville
  • alla våra knäckebrödsmåltider
  • alla gånger som alla tog mina gurkor som jag skulle ha på mackan
  • alla gånger kryskowski rusade ifrån matsalen tio min innan bildlektionen och utbrast: VI MÅSTE FÅ BRA PLATSER
  • alla gånger vi spilt ner våra kläder och klagat hela dagen
  • alla lektion som vi inte kunde hålla käft på
  • alla toalettbesök på matsalstoaletten
  • alla berrans smeknamn
  • alla månsmöllers.
  • alla gånger vi kom sent till spanskan
  • alla muskiallektioner
  • alla våra samtal
  • svenssonlåt om bönder som dansar på traktorer
  • alla dagar då man hade något att skatta åt.

fan vad jag saknar er.


Kommentarer
Postat av: frida

fan vad jag saknar det när du skriver det så :(

2008-10-14 @ 20:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0