here i come

denna dagen har varit otrolig. först skulle jag och mamma ner på stan och fixa lite saker så skulle vi bara ta in posten. där fanns ett stort, tjockt brev från bollerup och genast blev jag riktigt rädd. 255 poäng, skulle det räcka eller skulle jag skita i allt och bara vilja dö nästa år? jag bestämde mig för att öppna kuväret och titta. det som mötte min blick först var ett till kuvär och allt jag tänkte på var att jag kom in som reverv och var tvungen att skicka in om jag ville stanna i kön eller inte. mamma tog snabbt upp intagningsbrevet innan jag han läsa.
hon började; ja.. emmy... det står..
hon blev tyst.
hon fortsatte; emmy... det är såhär.. att.. att..
hon blev tyst igen.
hon fortsatte; du kom.. IN!
där trodde jag att jag skulle svimma, jag skrek och hoppade och jag vet inte allt. helt ofattbart hur glad jag blev. jag kom in direkt, jag behövde inte vara reserv, jag är inne! jag har lyckats med målet som jag redan drömde om när jag gick ut fjärdeklass, jag har lyckats. och det som känns bäst är att jag har gjort det själv. ingen annan har gjort någonting åt mig utan det är jag, med mina betyg som jag kämpat som fan för att få. det är för att jag suttit uppe till tre någon natt och pluggat, det är för att jag har gjort allt. det har kostat både blod, svett och tårar, otroligt med tårar, men jag har lyckats. helt jävla ofattbart!
jag vet inte. jag har inte fattat det än, jag försöker. men nu väntar bara en hel bunte pappersarbete eftersom jag måste fylla i sisådär tusen papper. men det är kul.

kyss på er.
btw, hemma firade vi emma med prinsesstårta och mig med rosa champagne.


ja, jag är happyhappyhappy

Kommentarer
Postat av: frida kryssikrawski ^^

grattis älskling <3

2008-07-03 @ 16:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0