today!

fyfan vilken super trevlig dag vi har haft. mycket sjukt har dock inträffat, men ändå.
svensson, kryskowski, emmie, ina och jag, tog tåget från ystad nio till malmö. där ifrån tog vi tåget tio till KÖPENHAMN. vi chillade på ströget och handlade lite. jag handlade en ursöt klänning, dock strandklänning, men ändå. efter det och vi hade käkat så stack vi till tivolit och då var klockan runt fyra. sen var vi där hela kvällen, tog 23.23 tåget hem och nu kom jag precis hem från ystad tåget. eller ja, för en timme sen, men det tar tid att gå med. iallafall nu ska ni få höra vad för sjuka saker som hände.
1. en uteliggare kom och antastade mina ben, sen ville han inte gå och han släppte mig inte med blicken.
2. en kille står bakom mig i bara shorts och gör massa konstiga ljud. automatiskt tittar jag bak och han sa: haha, jag vill bara se hur du såg ut. jag vände tillbaka huvudet och sa; jaha, okej. sen plötsligt sa han: ehm.. du ser ju ganska. ehm.. snygg ut. svensson brast i skratt och jag sa tyst tack och halvsprang därifrån.
3. kryskowski, svensson, emmie och ina satt utanför bikbok medans jag stod upp. det var varmt och vi var trötta, så där har ni anledningen varför vi satt där. men iallafall, då kom ett gäng kineser som skrattade och pekade. tro det eller ej tar dom både fram filmkamera och kamera och både fotar och filmar oss då vi sitter i vägkanten. en annan kille hakade också på och tog några bilder.
4. på tågresan dit satt någon turist och fotade oss iprincip hela tiden.
5. jag lyckades gå vilse inne på HM.
6. svensson tykte att stämningen var lite låg i frittfall och hon fick för sig att sjunga, så där satt hon och sjöng medans vi andra var rädda.
7. när jag väntade på dom andra som skulle åka något satte jag mig ner på marken vid en stor pelare. först kommer ett killgäng och frågar vilket av dom två hållen dom skulle ta. jag pekade mot höger, så skrattade dom och sa; bara för det tar vi det hållet, snygging (pekade mot vänster) sen gick dom. sen kom där en man med sin fru som började blinka med ena örat och viska, fast jag uppfattade inte vad han sa. en liten stund till gick och där kom en gammalgubbe som pratade danska. han satte sig ner och la handen på mitt ben och sa något. jag flyttade snabbt hans hand och frågade va? efter ett antal "va=?" till förstod jag att han menade varför jag satt där. jag sa att jag väntade på kompisar. då frågade han varför jag hade tråkigt. jag svarande att jag inte ville åka den karusellen. han sa något sen; vill du det? jag ba; vill vad? han sa om det igen, sen sa han; vill du? jag ba; va, jag förstår inte. han ba; men säg vara om du vill. jag ba: va? han ba; jag men säg vad du vill. jag ba; nej. sen tog han på mitt ben, önskade mig en fortsatt trevlig dag och gick.
8.  jag och svensson har sett den tjockaste människan vi någonsin sett.
9. en som jobbade på tivolit, en kille hade en jacka som det stod Helena på. svensson sa så rätt högt; va heter han helena? alla brast i skratt och han stod där tyst. efter jag skrattat klart lutar svensson sig mot mig och viskar: emmy, är inte Helena ett flicknamn? jag brast i skratt igen. jag stod och skrattade hur länge som helst. sen förklarade han där med jackan att den tillhörde någon av hans tjejkompisar.
10. en av dom som jobbar där kommer med short och knästumpor. en kille då alltså. även då kunde jag inte hålla mig för skratt.
11. jag och svensson stod och väntade på att få åka frittfal ocg insåg att ingen skrek fören dom nästan var nere. vi tänkte då att man kanske inte hörde när dom skrek där uppe. det var vår tur och vi satte oss. den åkte upp och sen släppte den ner oss. vi skrek och när vi skrikit klart tittar vi ner. där står hur många som helst i både kön och utanför som gick förbi karusellen och alla tittar upp och skrattar. det var ju lite små pinsamt.



plus en miljon andra saker. vi fick allt många beundrare. hahahhahahahha. nej men, det var en jävligt lyckad dag.
bilder kommer inom kort, och tack damor för en otroligt trevlig dag och jag vill göra om det så snart som möjligt. nu känns det som om vi är oskiljbara, och det är så det ska vara. jag älskar er, och tack änn en gång <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0