sex månader sen.

idag skrev jag en engelskuppsatts på 400 ord på 45 minuter om vad som hände för sex månader sen.
för exakt sex månader sen vid exakt denna tiden stod jag på ett dansgolv på avslutningsfesten i nian. Då stod jag med mina sex bästa kompisar runt mig och de fyllde rummet med skratt. Det var sista gången vi alla var samlade och nu förstår jag inte varför jag inte tog vara på tiden. Så fuktansvärd underbar tid att jag inte kan beskriva den.
För sex månader sen var jag inte nöjd med det jag hade och tänkte "Livet är grönare på andra sidan", men låt er aldrg luras av dom orden som ni inbillar ersjälv. Gräset är oftast mycket tristare och mer livlöst på andra sidan och när du insett det är det försent att vända om. förlåt för att jag skriver detta så att ni behöver läsa detta men det är faktiskt bara att inse.
Jag kastade bort allt. Jag är inte längre odödlig av mitt skrattande med er, för det är plötsligt borta. Visst ses vi och pratar men det är inte varje dag som era leende lyser upp skolans dystra korridorer eller varje morgon som jag möts av fridas röst som säger; JAG HATAR MORGNAR!". Jag var så bortskämd att jag inte såg det jag hade. Jag är så van att ha er axel att gråta på, era armar runt min kropp och er röst som viskar i mitt öra att allt kommer gå bra. Nu när allt är som bortblåst inser jag vad jag gått miste om. jag lämnade den enda världen som jag visste hur den fungerade och min hjärna vägrar att lista ut hur denna nya världen fungerar.
för sex månader sen gjorde mina bästisar mig odödlig av allt skratt, av all glädje, lycka och värme. Jag var trygg och jag hade alltid någon att lita på och berätta mina hemligheter för. Jag hade alltid någon som torkade mina tårar och som sa; det kommer lösa dig, det blir bra ska du se.
jag saknar allt. ta mig sex månader tillbaka i tiden och jag lovar att nutiden hade sett annorlunda ut.

dåtid - vi tillsammans.

nutid - jag själv med pållen. (hade aldrig klarat mig utan honom. han är mitt allt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0